Microsoft geeft aan dat de diensten stabiel lijken te zijn en de meerderheid van de gebruikers weer toegang heeft tot Microsoft 365. Voorlopig blijft Microsoft monitoren totdat de storing volledig is verholpen en alle diensten weer volledig hersteld zijn. Op dit moment merken wij ook dat de meeste gebruikers weer gebruik kunnen maken van alle Microsoft 365-diensten. Daarmee melden we deze storing af. Mocht je toch nog problemen ervaren, laat het ons dan weten via servicedesk@veneco.nl
Microsoft heeft aangegeven dat de problemen met Azure zijn opgelost. Daarmee sluiten we dit gedeelte van de storing af. Ervaar je toch nog problemen met Azure, laat het ons dan weten via servicedesk@veneco.nl Een update rondom Microsoft 365 wordt snel verwacht.
Microsoft heeft aangegeven dat de storing ook impact heeft op Microsoft Intune en Defender for Cloud Apps, Identity en Endpoint. Daarnaast is de oorzaak van het probleem gevonden in een brede netwerkroute-verandering wat impact heeft op eerder genoemde diensten. Deze verandering is inmiddels teruggedraaid en er wordt nu gemonitord hoe de diensten zich herstellen. Vanuit Azure heeft een WAN-verandering de storing veroorzaakt. Ook deze verandering is teruggedraaid en daardoor wordt er sinds 10:00 uur vanochtend verbetering gezien. Dit wordt nog gemonitord totdat de gehele storing is verholpen.
De storing in Microsoft Azure manifesteert zich vooral door vertraging en timeouts wanneer geprobeerd wordt te verbinden met Azure. Ook deze storing wordt veroorzaakt door een probleem in de netwerkverbinding binnen het hele Microsoft Wide Area Network (WAN). Dit heeft impact op internetgebruikers die proberen te verbinden met Azure, maar ook op verbindingen tussen services in datacenters en Expressroute-verbindingen. Microsoft is nog steeds bezig met het onderzoek.
Microsoft geef aan dat het aantal diensten wat geraakt door de storing, is uitgebreid. Ook PowerBI en Admin Center heeft last van deze storing. Inmiddels heeft Microsoft vastgesteld dat probleem ontstaat door een probleem in de netwerkconfiguratie. Er wordt onderzocht wat de beste mitigatiestrategie is, zonder dat dit veel aanvullende impact veroorzaakt voor organisaties. Zodra hierover meer bekend is, zullen we dit delen.
Inmiddels is bekend dat er ook problemen zijn bij sommige Microsoft Azure tenants. Microsoft heeft dit probleem ook in onderzoek. We brengen je op de hoogte zodra er meer bekend is.
Microsoft deelt in zijn laatste update dat zij meldingen ontvangen van storingen in Microsoft Teams, Exchange Online, Outlook, Sharepoint Online, OneDrive for Business en Microsoft Graph. Rond 10:00 uur komen zij met een nieuwe update, welke we zo snel mogelijk zullen delen. Ervaar je ook vertraging of storing in andere Microsoft-diensten? Laat het ons dan weten via servicedesk@veneco.nl
Momenteel is er een globale storing bij Microsoft 365. Hierdoor merken we storingen bij alle cloud-diensten van Microsoft 365, onder andere Sharepoint en Outlook. We werken hard aan een oplossing. Zodra er meer bekend is delen we dit via deze statuspagina.
We zoeken jouw inschrijving en sturen een link om in te loggen om jouw voorkeuren te beheren.
We hebben jouw bestaande inschrijving gevonden en hebben je een beveiligde link per e-mail gestuurd om jouw voorkeuren te beheren.
We gebruiken jouw e-mailadres om je voorkeuren op te slaan, zodat je ze later kunt bijwerken.
Abonneer je op andere diensten via het belicoon en de abonneerknop op de statuspagina.
Je ontvangt geen statusupdates meer van Venéco - PHC. Weet je het zeker?
{{ error }}
We sturen je geen statusupdates meer over Venéco - PHC.